Podziały nieruchomości
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą - Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wypełniony i podpisany formularz wniosku wraz z załącznikami:
- Odpis księgi wieczystej lub inny dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości /akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądowe/.
- Wypis z katastru nieruchomości i kopia mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi.
- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu /jeżeli została wydana/.
- Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków /dotyczy nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków/.
- Wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- Dokumentacja inwentaryzacyjna obiektu budowlanego sporządzona przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane uwzględniająca przebieg linii podziału przedstawionej na poszczególnych kondygnacjach budynku /w przypadku podziału budynku/.
Formularze do pobrania:
Wniosek o dokonanie podziału nieruchomości:
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Barcinie, ul. Artylerzystów 9, 88-190 Barcin, pokój nr 15, stanowisko ds. nieruchomości, tel. (52) 383 41 27, poniedziałek, środa, czwartek od godz. 7:00 do godz. 15:00, wtorek od godz. 7:00 do godz. 16:30, piątek od godz. 7:00 do godz. 13:30.
Opłaty
Opłata skarbowa – brak.
Termin i sposób realizacji
30 dni od otrzymania kompletnego wniosku.
Podstawa prawna
- Art. 97 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. Nr 2021 r., poz. 1899).
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Burmistrza Barcina w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji (odwołanie) lub w ciągu 7 dni od dnia doręczenia postanowienia (zażalenie).
Dodatkowe informacje, uwagi
Ostatnia aktualizacja | 27.04.2022