Rejestracja urodzenia
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- zaświadczenie wydane przez lekarza lub zakład służby zdrowia;
- dowody osobiste rodziców;
Formularze do pobrania:
Nie dotyczy
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Barcinie, ul. Artylerzystów 9, 88-190 Barcin, poniedziałek, środa czwartek - od godz. 7:00 do godz. 15:00, wtorek - od godz. 7:00 do godz. 16:30, piątek - od godz. 7:00 do godz. 13:30, tel. (52) 383 41 34, USC, pokój nr 5, Zastępca Kierownika USC
Opłaty
Nie dotyczy
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie
Podstawa prawna
- Art. 52-60 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2064)
- rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów karty urodzenia i karty martwego urodzenia (Dz U. z 2016 r. poz. 171),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1904)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r. poz. 194),
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Dodatkowe informacje, uwagi
- uprawnionymi do zgłoszenia urodzenia dziecka są: ojciec, matka, położna i lekarz, inne osoby winne posiadać upoważnienie;
- w przypadku uznania dziecka przez ojca konieczna jest obecność obojga rodziców;
- termin zgłoszenia urodzenia dziecka – 21 dni od dnia urodzenia;
- odpis skrócony aktu urodzenia jest wydawany z urzędu bezpłatnie w jednym egzemplarzu