Zgłoszenie pobytu stałego lub czasowego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Formularz zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka)
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu – do wglądu
- Dowód osobisty lub paszport – do wglądu
Formularze do pobrania:
Wzór formularza zgłoszenia pobytu stałego
Wzór formularza zgłoszenia pobytu czasowego
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Barcinie ul. Artylerzystów 9, 88-190 Barcin, poniedziałek, środa czwartek - od godz. 7:00 do godz. 15:00, wtorek - od godz. 7:00 do godz. 16:30, piątek - od godz. 7:00 do godz. 13:30, tel. (52) 383 41 30, pokój nr 4, stanowisko ds. ewidencji ludności
Opłaty
Nie pobiera się
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Dodatkowe informacje, uwagi
- Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
- Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
- Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być akt notarialny, umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu.